Cum pierd greutatea menopauzei


Despre nutritie Multe femei se ingrasa in timpul tranzitiei spre menopauza perioada numita premenopauza sau la menopauza. Aceasta crestere in greutate este pusa deseori pe seama menopauzei sau a tratamentului hormonal, administrat pentru diferite afectiuni asociate cu menopauza. Cu toate acestea, nu exista dovezi stiintifice care sa demonstreze ca menopauza sau terapia hormonala sunt direct responsabile pentru cresterea in greutate.

cum să slăbești 10 kilograme de grăsime

Varsta si stilul de viata sunt principalii vinovati pentru cresterea in greutate la menopauza. O data cu inaintarea in varsta se pierde masa musculara, femeile devin mai putin active fizic, organismul foloseste mai putine calorii metabolismul incetinestefavorizand in acest fel acumularea kilogramelor in plus.

Ce trebuie sa stii despre menopauza | olly.ro

Lipsa exercitiilor fizice, alimentatia nesanatoasa si somnul insuficient, pot contribui la cresterea in greutate odata cu instalarea menopauzei. De asemenea, factorii genetici pot juca un rol important.

Daca parintii sau rudele apropiate au  un exces de grasime abdominala, este posibil ca aceasta predispozitie sa se mosteneasca.

îngrijire medicală pentru pierderea în greutate

Menopauza afecteaza forma corpului? Desi menopauza nu este direct asociata cu cresterea in greutate, poate totusi determina modificari ale compozitiei corpului si poate influenta distributia tesutului adipos grasimii.

De cand am intrat la menopauza, m-am ingrasat. Exista vreo legatura? | olly.ro

Mai multe studii au aratat ca perimenopauza, independent de varsta, este asociata cu cresterea tesutului adipos la nivelul abdomenului si scaderea masei musculare. Acest lucru sugereaza ca menopauza este implicata in tranzitia de la un corp in forma de para solduri si coapse mai mari, cu mai multa greutate sub cum pierd greutatea menopauzeila un corp in forma de mar talie mai mare si cresterea tesutului adipos la nivelul abdomenului.

Cat de periculoasa este cresterea in greutate la menopauza? Indiferent de implicarea varstei si a menopauzei asupra cresterii in greutate si a modificarii compozitiei si formei corpului, din ce in ce multe femei de varsta mijlocie sunt supraponderale si obeze, excesul de greutate crescand riscul de aparitie a multor boli, inclusiv a bolilor cardiovasculare, în pierdere în greutate în mișcare zaharat de tip 2, hipertensiune arteriala, osteoartrita si unele tipuri de cancere, de exemplu cancer de san si cancer de colon.

Cum slăbim la menopauză: sfaturi, diete şi trucuri utile

Dincolo de aceste efecte clare asupra sanatatii generale a femeii, supraponderabilitatea si obezitatea tind sa compromita functia sexuala, scad mobilitatea si stima de sine, putand produce si alte consecinte asupra calitatii vietii femeii.

Care este cea mai buna metoda de a preveni cresterea in greutate la menopauza?

intoxicație cu mercur pierdere în greutate

Nu exista nicio formula magica pentru prevenirea cresterii in greutate la menopauza, insa respectarea regulilor de baza pentru controlul greutatii corporale este semnificativa: Miscati-va mai mult.

Activitatea fizica, inclusiv exercitiile aerobice si antrenamentele de forta, va pot ajuta sa scapati de kilogramele in exces si sa va mentineti la o greutate normala.

Menopauză fără kilograme în plus

Pe masura ce se dezvolta masa musculara, corpul va folosi caloriile mai eficient, ceea ce va va permite sa va controlati mai usor greutatea. Pentru majoritatea adultilor sanatosi, expertii recomanda efectuarea unei activitati fizice moderate, cum ar fi mersul vioi, pentru cel putin de minute pe saptamana sau o activitate aerobica, de tip alergare usoara, timp de cel putin 75 de minute pe saptamana.

scădere în greutate într-un an

In plus, exercitiile de forta sunt recomandate de cel putin doua ori pe saptamana. Daca doriti sa slabiti sau sa atingeti anumite obiective specifice, mai ambitioase, va trebui sa va antrenati mai mult. Mancati mai putin.

Sfaturi pentru pierderea in greutate la menopauza

Pentru a va mentine greutatea pe care o aveti, fara a fi cazul sa slabiti, s-ar putea, ca la cum pierd greutatea menopauzei de 50 de ani, sa fie nevoie sa consumati cu de calorii pe zi mai putin decat de obicei. Pentru a reduce caloriile, alegeti mai multe fructe, legume si cereale integrale, in special cele care sunt mai putin procesate si contin mai multe fibre.

In general, o alimentatie bazata pe plante este mai sanatoasa decat alte optiuni.

cum să arzi grăsimea ochilor

Leguminoasele, nucile, soia, pestele si produsele lactate cu un continut redus de grasimi sunt alegeri bune. Carnea, cum ar fi carnea rosie sau carnea de pasare, trebuie consumata in cantitati limitate.

Cum slăbim la menopauză: sfaturi, diete şi trucuri utile - CSID: Ce se întâmplă Doctore?

De asemenea, limitati consumul de unt si uleiuri. Hidratati-va corespunzator.

Cauzele care joacă un rol important în creşterea în greutate pe parcursul menopauzei includ: Fluctuaţiile hormonale —nivelul fie ridicat, fie foarte scăzut de estrogen poate duce la creşterea depozitelor de grăsime. Pierderea masei musculare — acest lucru se întâmplă din cauza vârstei, a schimbărilor hormonale şi a scăderii activităţii fizice. Somnul insuficient — majoritatea femeilor au probleme cu somnul în timpul menopauzei, iar lipsa somnului este legată de creşterea în greutate. Rezistenţa crescută la insulină — Femeile devin adesea imune la insulină o dată cu înaintarea în vârstă, ceea ce face ca pierdea în greutate să fie mai dificilă. Ce dietă este eficientă?

Consumul de apa ajuta la obtinerea mai rapida a senzatiei de satietate si la accelerarea metabolismului. Fiti atenti la consumul de zahar. Zaharul se gaseste in bauturile indulcite, ca de exemplu bauturi racoritoare, sucuri, bauturi energizante, ape aromate, cafea, ceai indulcit; de asemenea se gaseste in fursecuri, placinte, prajituri, gogosi, inghetata, bomboane, dar si in sosuri si semi-preparate.

Limitati alcoolul.

Acumularea kilogramelor la menopauza si dupa: solutii ca sa previi ingrasarea

Bauturile alcoolice adauga extra calorii in dieta si cresc riscul de ingrasare. Cereti ajutor. Rugati familia sau prietenii sa va sustina in efortul de a manca sanatos si de a creste activitatea fizica. Este mai simplu sa reusesti in echipa decat singur.