22 C
București
18 mai 2024
AcasaDiverseRaportarea în format electronic a deșeurilor - o obligație impusă de ANPM

Raportarea în format electronic a deșeurilor – o obligație impusă de ANPM

Data:

Articole asemanatoare

Cum să alegi perna potrivită în funcție de poziția de somn?

Un somn de calitate este esențial pentru sănătatea și...

7 mașini electrice cu autonomie mare

Preocuparea pentru mediu și tehnologia sunt din ce în...

La ce trebuie să fii atent atunci când vrei să închiriezi un apartament     

Atunci când vine vorba despre închirierea unui apartament, deciziile...

Cum să dezvolți o companie IT de creare de aplicații

Aplicațiile mobile și web devin din ce în ce...

De câți marketeri ai nevoie pentru a lansa un brand?

Un brand sau o marcă (termenul în română) face...

Potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență 92/2021, societățile care generează și/sau dețin deșeuri au obligația de a efectua raportarea anuală a deșeurilor, data limită fiind 15 martie a anului curent. 

Practic, acești agenți economici au obligația de raportare deșeuri către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, fiind avute în vedere:

  • natura și volumul deșeurilor generate;
  • măsurile implementate în privința managementului deșeurilor, cu accent pe procesul de colectare separată a acestora.

Aceste raportări arată de fapt modul în care companiile asigură o gestionare corectă și sustenabilă a deșeurilor, în acord cu obiectul lor de activitate și legislația în vigoare. Astfel, autoritățile responsabile cu protecția mediului obțin o evidență clară a deșeurilor pe care aceste societăți economice le generează.

Cum se pot raporta online deșeurile?

În vederea realizării raportării electronice a deșeurilor, primul lucru pe care trebuie să îl facă operatorul economic este înregistrarea pe platforma dezvoltată de ANPM, mai precis în Sistemul Integrat de Mediu.

Se va accesa secțiunea de înregistrare, ulterior fiind necesar a fi completat online un formular, în care operatorul va trece date despre sediul său social în vederea solicitării accesului pe platformă. 

Practic, cu ajutorul formularului, agentul economic dobândește datele de autentificare în sistem. Odată accesată platforma, societățile economice vor putea realiza mai multe operațiuni, printre care:

  • efectuarea unor cereri pentru emiterea sau revizuirea unor acte de reglementare a activității;
  • transmiterea raportărilor anuale, prin completarea formularelor specifice ariei de control – deșeuri, ambalaje, emisii poluante industriale etc.

De reținut că înregistrarea în Sistemul Integrat de Mediu trebuie realizată individual, mai precis pentru fiecare locație/punct de lucru al societății economice.

Concluzii

Firmele trebuie să conștientizeze necesitatea realizării acestor raportări în acord cu reglementările în vigoare, acestea reprezentând o activitate esențială, care asigură o gestionare sigură și sustenabilă a fiecărui tip de deșeu în parte.

Dacă se întâmpină probleme în privința acestor raportari deseuri, agenții economici pot apela la serviciile unei companii specializate în protecția mediului. Externalizând aceste activități către specialiști, societățile economice nu-și vor mai face griji privind nerespectarea cadrului legal, iar întreaga activitate se va desfășura eficient și în timp util.

Ultimele articole